Posted by admin on Lipiec - 9 - 2017 | Komentowanie nie jest możliwe

Jest wiele krajów, które uzyskują bajeczną liczbę sprzedanych książek. W czeskiej kulturze odczytywanie książek jest tak ogólne, że przeciętny Czech bez kłopotu kupuje i czyta w ciągu roku nawet do ośmiu pozycji książkowych. Jest to wynik, który stawia ten kraj w bezspornej ścisłej czołówce europejskich czytelników. Inne kraje, w tym Polska, nie są w stanie pochwalić się nawet połową takiego wyniku, co niewątpliwie jest bardzo złym sygnałem. Istotnym detalem przekonywania ludzi do tego, że czytanie książek jest istotne, uczy oraz wzbogaca wewnętrznie, powinna być szkoła, w której to dzieci w szeregu przypadków po raz pierwszy spotykają się z konkretnymi tekstami kultury – oto http://2l.pl/artykul-7034.html. Lektury rozprzestrzeniane przez program nauczania nie zawsze jednakże są na tyle intrygujące dla młodzieży, by rzeczywiście zmobilizować ją do czytania dodatkowych lektur. Problemem w szeregu przypadków jest też fatalny język i toporna narracja w takich pozycjach, przez co młodzi ludzie pewni są, że wszystkie inne książki są zapisane tak jak ciężkostrawnym językiem. Nikt nie wątpi dziś, że przed współczesną szkołą stoi istotne wyzwanie polegające na odszukaniu takich pozycji książkowych, które będą wciągały młodych ludzi w własny świat, zamiast ich do niego zniechęcać. Jednocześnie natomiast nie są w stanie być to książki o typowo młodzieżowym języku, gdyż muszą także uczyć i realizować materiał.

Przeczytaj także:

Comments are closed.