Coraz częściej w miastach nie ma odpowiednich warunków do jazdy samochodem. A z pewnością do prowadzenia samochodu o dużych rozmiarach, charakteryzującego się wysokim spalaniem paliwa.
Dlatego też popularnością cieszą się modele niewielkie, należące do segmentu A, a jednocześnie zapewniające komfort podróżowania. Nie zapominajmy, że przejazd przez zatłoczone ulice może ciągnąć się w nieskończoność. Taki właśnie jest i10 marki Hyundai, który już od początków produkcji spotyka się z uznaniem użytkowników oraz recenzentów. W tym modelu można zdecydować się na silnik benzynowy (o parametrach: 1.1 SOHC i 66KM; 1.1 SOHC i 69KM, 1.2 DOHC i 78KM, 1.2 DOHC i 85KM) bądź wysokoprężny (1.1CRDi i 75KM).
Benzynowe cechuje większe spalanie, choć i tak jest ono niskie i wynosi 5l w cyklu mieszanym. Natomiast w przypadku silników wysokoprężnych jest ono jeszcze niższe – mieści się w granicach 4.3 l/100 kilometrów w takim samym cyklu. To doprawdy ekonomiczny samochód, dostępny zarówno z automatyczną (4 – biegową) jak i manualną (5 – biegową) skrzynią biegów.
Nie karoseria zdobi samochód?
Z zewnątrz samochód nie wyróżnia się niczym szczególnym. Design jest prosty, a priorytet stanowi tutaj funkcjonalność. Pojazd jest 5 – drzwiowy, posiada nadwozie typu hatchback, i wymiary typowe dla segmentu A (wysokość – 1,54 m, szerokość – 1,595 m, długość – 3,565 m, rozstaw osi – 2,38 m). Pojemność bagażnika, jak na małe auto, jest całkiem duża i wynosi od 225 – 910 l (co oczywiste, tyle siedzenia mogą być złożone). Wnętrze także nie jest zbyt wyszukana, jakkolwiek materiały użyte do wykończenia cechuje doskonała jakość. Za to widoczność – tak z fotela kierowcy, jak i pasażerów – dobrze to rekompensuje. Ponad to fotele posiadają dopasowujący się do ciała kształt.
A w środku – samo dobro technologiczne!
Wyposażenie modelu I10 imponuje – jest bowiem bardzo kompleksowe i nowoczesne – i to zarówno w sekcji „bezpieczeństwa”, jak i „zwiększania komfortu prowadzenia”. Samochód jest oczywiście wyposażony w takie elementy jak poduszki powietrzne (dwie przednie, dwie boczne oraz dwie kurtynowe), ABS z asystentem hamowania (zmniejszającym ryzyko poślizgu podczas gwałtownego wykonywania tej czynności), jak i w ESP (system stabilizacji toru jazdy, monitorujący trakcję kół podczas hamowania). Do standardowego „pakietu bezpieczeństwa” dodano także system VSM, koordynujący działanie ESP oraz wspomagający elektrycznie układ kierowniczy (w sytuacji zmieniania pasu ruchu). Interesującym rozwiązaniem jest natomiast system HAC, czyli asystent ruszania pod górę, zabezpieczający pojazd przed ewentualnym stoczeniem się. Dla wielu użytkowników wyjątkowym ułatwieniem będą również czujniki parkowania – ułatwiające wykonywanie tego manewru, i to w każdych warunkach. Prócz tego ciśnienie w oponach nie musi być już przez kierowcę kontrolowane manualnie – specjalne czujniki ciśnienia (dostępne nawet w wersji standardowej) pozwolą na bieżąco określać, czy konieczne jest dopompowanie opon, czy też nie. W zakresie zwiększania komfortu warto natomiast wspomnieć o automatycznej klimatyzacji, rozbudowanym systemie audio (z radiem, odtwarzaczem CD i MP3 a nawet Bluetooth), kluczykach z pilotem czy wielofunkcyjnej kierownicy (sterującej głośnością, umożliwiającej podłączenie zestawu głośnomówiącego etc.).
Zaznaczamy jednak, że wersje modelu Hyundai i10 mogą różnić się ceną nawet o 10 000 złotych, w zależności od tego, jaki silnik oraz rodzaj wyposażenia posiadają. Kwota ta stanowi ponad ¼ podstawowego modelu, dlatego też przy zakupie dobrze jest rozważyć, które udogodnienia są nam potrzebne, a które – stanowią całkowicie zbędne w codziennym użytkowaniu gadżety.