Na ulicach spotykamy coraz więcej samochodów customowanych, czyli przerobionych, ulepszonych i upiększonych przez właścicieli. Pasjonatów motoryzacji, którym nie satysfakcjonują fabryczne osiągi i wygląd, w naszym kraju nie brakuje.
Auto i motocykl muszą się wyróżniać
Najwięksi miłośnicy swoich aut czy motocykli czczą je niemal jak świętości. Spędzają przy nich każdą wolną chwilę. Perfekcyjne działanie wszystkich elementów, od wycieraczki na całym silniku skończywszy to podstawa. Ale liczy się coś jeszcze. Temu, kto szczerze kocha swoje auto i czuje z nim szczególną więź, samo perfekcyjne funkcjonowanie nie wystarczy.
Dla wielu właścicieli aut, szczególnie tych, którzy mają je od niedawna, będzie zastosowanie tuningu wizualnego. Spojlery, owiewki, efektowne felgi, obniżone zawieszenie czy efektowna kolorystyka karoserii i naklejki to w zasadzie podstawy tuningu wizualnego.
Tuning wizualny silnika – wystarczy farba do silnika
Wielu właścicieli coraz częściej decyduje się na zakup farby do silnika i pomalowanie samego silnika. Dotyczy to nie tylko właścicieli jednośladów, ale też samochodów, choć w przypadku tych drugich silnik jest ukryty pod maską. Efektownie pomalowany silnik to nie tylko własna satysfakcja, ale też zazdrosne spojrzenia innych kierowców i motocyklistów.
Aby pomalowanie silnika było nie tylko efektowne, ale przede wszystkim trwałe, niezbędna jest specjalnie do tego przeznaczona farba do silnika. Kupić ją można w dobrym sklepie motoryzacyjnym. Ma ona postać, identyczną, jak i inne lakiery samochodowe, czyli sprayu w puszce.
Farba do silnika – efekt i trwałość
Farba przeznaczona do malowania silnika ma specjalne właściwości. Jej podstawowa zaletą jest odporność na wysokie temperatury, jakie wyzwalają się w komorze silnika. Jednakże, co istotne, farbę nakłada się w identyczny sposób, jak zwykły spray. Nie ma potrzeby wypalania, ani jakichkolwiek innych działań, które miałyby zwiększyć trwałość powłoki.
Przed nałożeniem farby do silnika ważne jest jedynie, aby odpowiednio przygotować powierzchnię. Optymalnie jest rozebrać silnik na części i odseparować te przeznaczone do malowania. Bardzo zabrudzone lub już wcześniej malowane należy wypiaskować, a następnie odtłuścić. Dzięki temu farba lepiej się będzie trzymać. Niektórzy stosują podkładowe malowanie proszkowe, ale nie jest to konieczne. Najważniejsze jest, aby ściśle trzymać się instrukcji podanej przez producenta danej farby. Farbę do silnika kupisz na Lakiery24.com