Przedmiot użytkowy gadżetem marketingowym? To możliwe

Każdą firmę interesują wszelkie działania, które mają na celu jej promowanie, docieranie do nowych klientów i przypominanie o sobie tym dotychczasowym. Istotne jest też często, aby zawierać przyjazne stosunki z kontrahentami, z którymi dotychczasowa współpraca wygląda obiecująco. W tych celach stosuje się przeróżne chwyty marketingowe, w tym stosowanie gadżetów reklamowych oraz z firmowym logo.

Po pierwsze: gadżet reklamowy też musi mieć sens

Łatwo powiedzieć: zainwestować w gadżety reklamowe. Ale co może nimi być, aby wszystko wyglądało profesjonalnie? Czy warto inwestować w przedmioty, które później zostaną odłożone do jakiejś szafy, czy na półkę, na której nie będą widoczne? Wtedy przecież nie będą spełniać swoich podstawowych zadań.

Wiele firm doszło już do wniosku, że warto połączyć ze sobą dwie funkcje przedmiotu służącego jako gadżet reklamowy: funkcję promocyjno-informacyjną (czyli np. łatwe umieszczenie w widocznym miejscu loga firmy) oraz jego użyteczności. Wtedy przedmiot taki będzie towarzyszył swojemu właścicielowi. Dzięki temu, dana osoba będzie miała przy sobie zawsze coś, co będzie jej przypominało o danej firmie. dobrym przykładem są notatniki reklamowe. Notatniki reklamowe świetnie się tu sprawdzają.

Dlaczego notesy firmowe?

W czasach komputeryzacji, kiedy każdy ma przy sobie przez cały czas laptop, notebook lub przynajmniej smartfon, wiele osób zapyta: a po co tradycyjny notes? Tymczasem przynajmniej tyle samo innych ludzi nadal używa takich notesów – zwłaszcza, jeśli będą estetycznie i dobrze wykonane.

Dlatego właśnie eleganckie notesy firmowe wciąż cieszą się sporą popularnością.

Można je zamówić z myślą o pracownikach, klientach i kontrahentach. Rozdawać je – np. na targach branżowych – lub sprzedawać w firmowym sklepie. Czasem też są one rozdawane jako miły dodatek – niespodzianka do większych zakupów produktów danej firmy. Innymi słowy – okazji do ich dystrybucji jest sporo. A jest to świetny sp[osób, żeby dotrzeć też do kolejnych osób z informacją, że dana firma w ogóle istnieje.

Dlatego właśnie jest sporo drukarni, które wykonują zlecenia typu notesy na zamówienie. Zamawiający przekazuje wytyczne typu: wzór logo, gdzie ma być nadrukowane lub wytłoczone, jakie jeszcze informacje o firmie mają się w notesie znaleźć, jak notes ma wyglądać: ile mieć kartek, jaką okładkę itd. Dodatkowy plus takich notesów to to, że jedna firma może zamówić kilka wzorów takiego gadżetu: jeden dla pracowników, drugi dla klientów, trzeci dla kontrahentów. a i te mogą się różnić, np. w zależności od tego, czy mają być przeznaczone dla kadry kierowniczej, czy szeregowych pracowników. Notesy na zamówienie są więc też dobrym pomysłem na część biznesu.